Citroën DS 5 po facelifte je luxus a overený dizajn
Keď sa v roku 2011 prvýkrát objavil Citroën DS 5, vyvolalo to rozličné reakcie. Vzniklo dizajnovo nádherné auto, ale výrobca príliš nevysvetľoval dôvody, ktoré ho viedli k tomuto rozhodnutiu. Uplynulo päť rokov a z Citroënu DS 5 sa stala samostatná automobilová značka, dnes známa pod krátkym označením DS. Rozhodnutie automobilky vyrábať popri bežných autách aj vozidlá patriace do luxusného segmentu, sa ukázalo ako správne.
Priorita: dizajn a luxus
Model Citroën DS 5 ťaží z imidžu jedného z najkrajších áut dvadsiateho storočia Citroënu DS, ktorý poznáme vari zo všetkých francúzskych filmov šesťdesiatych rokov, okrem iného aj z nesmrteľných komédií o Fantomasovi. Isté však je, že novodobá história značky DS francúzskeho výrobcu sa začala práve modelom DS 5.
Citroën DS 5 predstavuje atraktívne zmeny
Po najnovšom facelifte auto získalo na atraktivite a pohodlí. Dizajn zostal zachovaný, menšie zmeny nastali v prednej maske, svetlách, bočných líniách a lepšej grafike zadných svetiel. Interiér vozidla dostal ešte kvalitnejšie materiály a vyššiu úroveň luxusu – obloženie dverí, pohodlnejšie sedadlá. Dá sa povedať, že DS5 sa svojim faceliftom výraznejšie posunulo do segmentu prémiových až luxusných motorových vozidiel. Napriek tomu, že neponúka obrovské rozmery, konštruktérom sa podarilo vytvoriť príjemný a dostatočne priestranný interiér.
Kombinácia ako kompromis
Tak ako to už býva zvykom, koncernové automobilky využívajú, celkom logicky, niektoré časti vyrábaných vozidiel aj do iných modelov. To sa stalo aj v tomto prípade. Citroën DS 5 dostal podvozok z koncernového modelu automobilky PSA Peugeot 5008 aj s rovnakým rázvorom kolies. Výrobca však doplnil tento podvozok inými tlmičmi, ktoré mali navodiť športovejší look vozidla. Ukazuje sa však, že auto nemá dostatočne jemné pruženie charakterizujúce luxusnú triedu vozidiel a ani športový charakter. Zdá sa, že sa nedá zlúčiť jedno i druhé a v tomto prípade ide o kompromis. Napriek tomu je jazda s takýmto autom viac ako príjemná.
Známe motory
Pod kapotou dées päťky sa nachádzajú dobre známe koncernové pohonné jednotky. Sú medzi nimi nielen štvorvalcové trvalky, ale aj downsizingové preplňované motory, dieselové štvorvalce s prídavkom eco a aj hybridná pohonná sústava. Vybrať si môže každý. Veľkou prednosťou je, že výrobca použil v tomto aute plnohodnotnú sedemstupňovú automatickú prevodovku, ktorá pocit pohodlia výrazne zvyšuje.