Citroën DS 3 vyniká športovým dizajnom aj akceleráciou
Práve model automobilu Citroën DS 3 začal písať históriu dnes už samostatnej značky DS. Začal novú kapitolu v histórii tejto automobilky a iba čas ukáže, či to bola správna cesta.
Všetko začalo trojkou
Snaha automobilky Citroën nadviazať na slávnu éru „déesky“ je zjavná a snáď bude aj úspešná. V každom prípade by malo ísť aspoň marketingovo o prísľub, že tieto autá budú kvalitnejšie, dokonalejšie a štýlovejšie. Každý dnes už vie, že z celého kompletného radu modelov s označením DS nájdete moderný a príťažlivý dizajn so športových nádychom.
Citroën DS 3 útulný aj pri rezaní zákruty
Prvá DS prišla na trh ešte v roku 2009 a dnes je už v predaji faceliftovaná verzia pôvodného modelu. Najvýraznejšia zmena v exteriéri nastala v modifikácii predných svetiel s využívaním kombinácie xenónových žiariviek a LED svetielok. S faceliftom sa dostavili výraznejšie zmeny hlavne v hnacích agregátoch. Pribudli nové preplňované trojvalce a úplne nový naftový motor. Interiér vozidla sa veľmi oproti predchádzajúcej verzii veľmi nezmenil. Pôsobí naďalej príjemne a útulne pričom nič nestratil zo športového looku. Sedadlá čalúnené kožou poskytujú bočné vedenie aj v ostrejších zákrutách, volant sa drží príjemne a má dokonca aj zrezanú spodnú časť. Prístrojová doska spolu s čiernym stropom vozidla pôsobia exkluzívnejšie než v skutočnosti sú. Všetko ladí a napomáhajú tomu aj chrómové či hlinikové prvky.
Vďaka novému agregátu je na križovatkách prvý
Citroën DS3 má pod kapotou mimoriadne zaujímavý agregát. Je to mimoriadne výkonná pohonná jednotka označena ako THP 155. Motor s objemom 1,6 litra dáva výkon 156 kW, čo je na auto s necelými 1 200 kilogramami naozaj vynikajúci pomer. Najmä pri zrýchlení a akcelerácii je to doslova krok do športovej triedy. Ale tam auto patriť nechce. Je určené predovšetkým pre mladých motoristov, ktorí túžia vynikať a mať jednoducho „iné“ auto. Citroën DS 3 im tieto túžby splní veľmi hravo a dokonca existuje aj vo verzii cabrio, čo je o krok bližšie k väčšej štýlovosti. Pritom pre rýchlu a svižnú jazdu viete ísť so spotrebou pod šeť litrov na sto kilometrov. Zdá sa, že „déeska“ má vykročené k úspechu. Napokon to potvrdzuje aj jej pomerne bohaté zastúpenie na našich cestách.