Citroen C4 Cactus: Mohutný hatchback, ktorý zvládne aj náročnejší terén
Druhá generácia modelu Citroen C4 Cactus brázdi slovenského cesty už vyše roka. Francúzska automobilka oproti predchádzajúcej edícii upustila od prvkov crossoveru a pretransformovala Cactus na hatchback. Nie však úplne typický pre tento segment. Je o niečo mohutnejší ako jeho konkurenti a ponúka pokrokové odpruženie.
Bohaté možnosti personalizácie
Citroen síce hlása prechod od malého SUV k hatchbacku, ale facelift výraznejšie nezmenil karosériu. Vozidlo zostalo naďalej vysoké až 1 480 mm, predĺžilo sa na 4 170 mm a je široké 1 714 mm. Citroen C4 Cactus zároveň poskytuje bohaté možnosti personalizácie, čo je typické najmä v segmente crossoverov. Na výber je viac ako tridsať farebných kombinácií.
Citroen C4 Cactus – aktuálne ponuky
(obr. hore)
+421 915 793 816
Ponuka C-SERIES
Predaj: +421 915 793 816
Deväť odtieňov karosérie dopĺňajú štyri balíčky farebne odlišných detailov.
Výkladnou skriňou Citroenu C4 Cactus sú tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi. Ide v podstate o tlmič v tlmiči. Na rozdiel od klasického mechanického dorazu, ktorý absorbuje energiu a vráti ju späť, hydraulický doraz túto energiu ešte absorbuje a rozptýli ju. Výsledkom toho je podľa automobilky jazda ako na lietajúcom koberci, čo potvrdzujú aj viaceré testy.
Veľká stovka Citroen: Využite odkupné bonusy pre vybrané modely až do výšky 2 240 €
Osvedčené a úsporné motory
Citroen C4 Cactus zostal verný dvojici osvedčených motorov. K dispozícii sú trojvalce 1,2 PureTech a 1,6 BlueHDi. Benzínový agregát si môžete vybrať v troch rozličných výkonoch (60 kW, 81 kW a 96 kW). Diesel je dostupný len jeden, a to so silou 75 kW.
Pozitívne zistenie prináša pohľad na spotrebu. Benzínový motor s výkonom 96 kW potreboval pri svižnej jazde len šesť litrov na sto kilometrov. Jeho „kolega“ s výkonom 81 kW a automatickou prevodovkou si vyžiadal sedem litrov. V prípade, že jazdíte skôr ekonomicky, môžete sa dostať ešte na nižšie čísla.
Citroen C4 Cactus Elektrická budúcnosť
Úspech druhej generácie núti výrobcov rozmýšľať nad ďalšími krokmi. V roku 2020 by sa mala dostať do sveta tretia edícia, ktorá sľubuje hneď niekoľko zmien. Citroen C4 Cactus presedlá z doterajšej platformy PF1 na Compact Modular Platform (CMP), ktorá je približne o 30 kilogramov ľahšia a využívajú ju modely Peugeot 208 alebo Opel Corsa.
Dôvodom zmeny platformy je záujem automobilky o využitie elektromotora. C4 Cactus sa tak stane prvým čisto elektrickým modelom značky od dôb malého C-Zero. Skupina PSA nechce zostať pozadu v téme elektrifikácie a od budúceho roka bude postupne ponúkať plug-in hybridné alebo výlučne elektrické verzie automobilov značiek Citroen, Peugeot aj DS. Naďalej však bude vyrábať aj benzínové a dieslové motory.
Náš tip: Citroën C3 je druhým najpredávanejším vozidlom vo svojom segmente