Citroen C4 zažíva úspešný comeback
Na chvíľu zmizol z výrobných liniek, aby sa vrátil ešte silnejší. To sa dá povedať o modeli Citroen C4. Populárny automobil po krátkej absencii na európskom trhu prešiel veľkými dizajnovými zmenami. Už po vlaňajšom predstavení tretej generácie bolo jasné, že nová „céštvorka“ upustila od tradičných hatchbackových línií. Vydala sa viac crossoverým štýlom a u zákazníkov žne úspechy.
Ukazujú to komplexné čísla z prvého polroka 2021, podľa ktorých sa v Európe predalo počas úvodných šiestich mesiacov viac ako 30-tisíc kusov modelov Citroen C4 a e-C4. Potešujúcou správou pre francúzsku značku je, že aj v treťom kvartáli sa predajnosť udržala približne na úrovni 5-tisíc kusov mesačne.
„Vozidlá Citroen C4 a e-C4 pomohli značke k vydarenému comebacku v rámci segmentu kompaktných hatchbackov. Sme v ňom úspešní vďaka odvážnemu štýlu aj vysokej úrovni komfortu. Zároveň ponúkame úplnú slobodu pri voľbe typu pohonu. Dostali sme na trh aj stopercentne elektrickú verziu auta, čo taktiež prispelo k vyššej predajnosti,“ uviedol šéf európskej sekcie Citroenu Arnaud Ribault.
Naša ponuka:
Citroen for All: Akciové ceny na vybrané modely s mimoriadnou výbavou
DOMINANCIA VO FRANCÚZSKU
Podľa očakávania púta nový Citroen C4 najviac pozornosti v domácich vodách. Vo Francúzsku vo svojom segmentu v prvom polroku dominoval a najvyššiu pozíciu si udržal pred nemeckou stálicou Volkswagenom Golf. Dosiahol až 19-percentný trhový podiel v hodnotení predaja súkromným zákazníkom. Rovnako prvé miesto mu však patrilo aj pri započítaní firemných klientov. Na popredných miestach sa držal v Španielsku, Portugalsku, Taliansku či Belgicku.
Približne 15 % z doteraz predaných vozidiel najnovšej generácie Citroenu C4 bolo plne elektrických. Najviac k tomu prispeli Holanďania, z ktorých viac ako tretina siahla po alternatívnom pohone. V Nemecku to bolo 27 %, vo Veľkej Británii 20 %. Paradoxne, iba desatina Francúzov uprednostnila elektrickú verziu.
Citroen Service: Využite zaujímavé servisné akcie
CITROEN C4 AKO NOVÝ KONCEPT
Citroen chcel s príchodom tretej generácie C4 priniesť nový koncept do segmentu kompaktných hatchbackov. Snaží sa o kombináciu elegantného štýlu s dynamikou. Na druhej strane sa však inšpiroval štandardmi SUV, aby zdôraznil silu a charakter vozidla. Atraktívny zovňajšok je doplnený pohodlným interiérom s najmodernejšími technologickými pomôckami.
Citroen C4 si získava popularitu aj zásluhou širokej ponuky pohonných jednotiek. Zákazníci môžu siahnuť po benzínových (100, 130 alebo 155 koní) aj dieslových motoroch (110 a 130 koní). Pripravený je tiež elektromotor s výkonom 136 koní, s ktorým môžete prejsť na jedno nabitie až 350 kilometrov.