Citroen DS útočí na novú pozíciu
Na rozdiel od DS 6, ktoré sa predáva len v ázijských krajinách sa bude Citroen DS 7 predávať aj u nás na Slovensku.
Vstup do prémiového segmentu vozidiel ohlásila automobilka DS už pred dvoma rokmi. V každom prípade ide o dokonalejšie autá z vyššej cenovej kategórie, ktoré s automobilmi Citroen nebudú mať spoločné všetky prvky. Druhá generácia áut s označením DS prináša aj množstvo nových technológií a modernejší, pre francúzsku dizajnérsku školu až netypicky dôrazný vzhľad.
Nové SUV – model Citroen DS 7 Crossback
Aj v DS si uvedomujú, že predajom áut v súčasnosti hýbu vozidlá z kategórie SUV. Je to potenciál, ktorý využije aj nový model DS 7 Crossback. Zaujme predovšetkým výraznou prednou maskou, ktorá je dôrazná a pre francúzskych výrobcov netypická. Nízke a do strán natiahnuté zadné svetlá pôsobia originálne a predné svetlá zaujmú zasa šiestimi svetelnými režimami.
Interiér vozidla je tiež iný, než na aký sme v týchto autách boli zvyknutí. Na prvý pohľad je viditeľná snaha prekvapiť a urobiť vynikajúci dojem. Vnútornému priestoru napríklad dominuje až dvojica veľkých dvanásťpalcových displejov a množstvo prepracovaných detailov, ktoré upútajú pozornosť. Zaujímavo riešená radiaca páka prevodovky je už známa aj z iných modelov značky, ale je vylepšená o väčší úchyt.
Pozrite si aktuálnu ponuku vozidiel DS: objednajte si SKÚŠOBNÚ JAZDU
Modely DS nájdete aj v medzi našou ponukou JAZDENÝCH A PREDVÁDZACÍCH VOZIDIEL
Najmodernejšie technológie
Automobilka sľubuje, že modely DS najnovšej generácie budú predovšetkým technologicky na najvyššej úrovni súčasných technických znalostí a možností. Zaujímavou technickou novinkou je sledovanie a vyhodnocovanie povrchu vozovky prostredníctvom kamery a následné prispôsobenie pruženia situácii. Je to prvok, ktorý sme doteraz nepoznali v autách tejto kategórie. Ale v každom prípade je to niečo navyše – tak ako sa na prémiový segment patrí. DS 7 Crossback má k dispozícii aj autonómne riadenie. Polo-autonómny systém DS Connected Pilot funguje do rýchlosti 180 km/h.
Na začiatku pôjde o dvojicu motorov, neskôr bude v ponuke ďalšia trojica agregátov a navyše aj hybridná pohonná jednotka. Pod jeho kapotou sa má objaviť nový 1,5-litrový turbodiesel a chýbať nemá silný benzínový variant disponujúci výkonom 240 koní. Onedlho pribudne aj plug-in hybrid. Auto je v predaji už od začiatku marca v Číne a po tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte bude onedlho nasledovať jeho predaj v Európe. Na rozdiel od DS 6, ktoré sa predáva len v ázijských krajinách, bude „sedmička“ brázdiť aj naše cesty. Vyrába sa vo francúzskom závode v Mulhouse.