Citroen C3: Evolúcia od roku 2002 až po súčasnosť

Citroen C3 patrí medzi najpopulárnejšie modely francúzskej automobilky. Je cenovo dostupný, spĺňa všetky parametre mestského vozidla a dosahuje vysoké čísla predajnosti. Preto sme sa pozreli, ako sa šikovný hatchback vyvíjal od roku 2002 až doteraz.
Prvá generácia
Citroen C3 zažil celosvetovú premiéru v roku 2001 na frankfurtskom autosalóne a v januári 2002 prišiel na trh. Päťdverový hatchback bol dostupný v troch rôznych benzínových variáciách a v dvoch dieslových variantoch. Predával sa vo verziách s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo v najdrahších vybaveniach so štvorstupňovým automatom.

Nový model z dielne Citroenu mal u zákazníkov veľkých úspech. Práve prvá generácia dosiahla rekordné hodnoty predajnosti. V roku 2003 si zakúpilo Citroen C3 až 290 666 ľudí. Podobne dobre na tom bol aj facelift prvej generácie (na trh prišiel v roku 2005), ktorý sa predával nad 200 000 kusov ročne.
Akcia: Kúpte si model Citroen C3 v limitovanej edícii Pohoda s odkupným bonusom vo výške 1 000 €
Druhá generácia
Po siedmich rokoch existencie modelu Citroen C3 si francúzski vývojári pripravili druhú generáciu, ktorá vychádzala z charakteristických čŕt tej prvej. Zachovali sa oblé línie, no vozidlo bolo dlhšie aj širšie a pôsobilo oveľa elegantnejším dojmom. Oproti úvodnej generácii sa nemenila ani ponuka motorov. Benzínové agregáty dostali objem 1,1, 1,4 a 1,6 litra. Dieslové boli k dispozícii s objemom 1,4 a 1,6 litra.

Citroen príchodom novej generácie zastavil prepad predajnosti modelu C3, ktorý postupne klesol pod 200 000 kusov ročne. V roku 2010 opäť prekonal túto hranicu, keďže si našiel až 230 093 nových majiteľov. Potom však nasledovalo ďalšie obdobie stagnácie a nepomohol mu ani facelift.
Odporúčame: Citroen C3 v štýlovom vyhotovení môžete mať teraz už od 112 € mesačne
Tretia generácia
Prvé fotografie tretej generácie Citroenu C3 sa dostali na verejnosť ešte koncom júna 2016. Samotné vozidlo následne prišlo do predaja v januári 2017 a jeho výroba je z väčšej časti situovaná v Trnave. Francúzska automobilka predstavila doslova revolučné zmeny, keďže sa tradičný päťdverový hatchback vôbec nepodobal svojim predchodcom.

Citroen C3 pôsobí teraz oveľa mohutnejším dojmom, stojí na novej platforme a ponúka široké možnosti personalizácie. Zákazníci si môžu vybrať až 36 rôznych farebných kombinácií, ktoré sa dajú skombinovať s inovatívnymi ochrannými prvkami Airbump. Vďaka tomu sa tento model po šesťročnej pauze opäť vrátil k zvyšovaniu predaja a vlani prekonal dvestotisícovú métu.
Tip: Chcete si kúpiť auto na lízing? Pozrite si prehľad mesačných splátok na vybrané modely Citroen