Citroen C4 Cactus využije v nasledujúcej generácii elektromotor

Francúzska automobilka priviedla počas jarných mesiacov tohto roka na slovenský trh druhú generáciu modelu Citroen C4 Cactus, ktorý prešiel výraznými zmenami a z crossoveru sa transformoval na hatchback. V budúcnosti ho však čakajú ďalšie úpravy.
Nová ľahšia platforma
Na novú tretiu generáciu tohto vozidla si ešte musia záujemcovia počkať, pretože príde na svet najskôr až v roku 2020, ale sľubuje hneď niekoľko zaujímavých zmien. C4 Cactus presedlá z doterajšej platformy PF1 na Compact Modular Platform (CMP), ktorá je približne o 30 kilogramov ľahšia a využívajú ju modely Peugeot 208 alebo Opel Corsa.

Dôvodom zmeny platformy je záujem automobilky o využitie elektromotora. Citroen C4 Cactus sa tak stane prvým čisto elektrickým modelom značky od dôb malého C-Zero. Skupina PSA nechce zostať pozadu v téme elektrifikácie a od budúceho roka bude postupne ponúkať plug-in hybridné alebo výlučne elektrické verzie automobilov značiek Citroen, Peugeot aj DS. Naďalej však bude vyrábať aj benzínové a dieslové motory.
Ďalšou dostupnou informáciou je, že C4 Cactus sa inšpiruje dizajnom konceptu Cxperience a bude naďalej nadväzovať na stratégiu Citroen Advanced Comfort, ktorej súčasťou sú napr. pohodlné sedačky alebo pokrokové tlmiče s hydraulickými dorazmi.
Súčasná generácia C4 Cactus
Druhá generácia modelu Citroen C4 Cactus ponúka bohaté možnosti personalizácie, čo je typické predovšetkým v segmente malých SUV. Na výber je viac ako tridsať farebných kombinácií. Deväť odtieňov karosérie dopĺňajú štyri balíčky farebne odlišných detailov. V interiéri poteší veľa priestoru a komfortné sedenie.
Citroen C4 Cactus využíva osvedčenú dvojicu motorov. K dispozícii sú trojvalce 1,2 PureTech a 1,6 BlueHDi. Benzínový agregát si môžete vybrať v troch rozličných výkonoch (60 kW, 81 kW a 96 kW). Diesel je dostupný len jeden, a to so silou 73 kW. Zároveň sa môže pochváliť nízkou spotrebou.