Citroen C4 Cactus sa zmenil z crossoveru na hatchback
Francúzska automobilka predstavila nový Citroen C4 Cactus už koncom októbra, ale vynovený model sa dostáva na európsky trh až teraz. Z malého SUV sa však transformoval na mohutný hatchback, ktorý v portfóliu značky chýbal.
Citroen C4 Cactus
Základné informácie o Citroene C4 Cactus
Cena: od 12 490 € (základná výbava Feel)
Typ vozidla: 5-dverový hatchback
Batožinový priestor: 358 litrov
Stupne výbavy
Feel
Hlavné prvky: tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi, predné hmlové svetlomety s prídavným svetlom do zákrut, hands-free Bluetooth, zadný parkovací asistent
Shine
Hlavné prvky: Citroën NAV 3D na dotykovom 7“ displeji, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, predný a zadný parkovací asistent, automatická klimatizácia, predné stierače s dažďovým senzorom
Motorizácie
1.2 Puretech 82 – (benzín, 5-stupňová manuálna prevodovka, 82 koní), Spotreba paliva v l/100km: Mesto – 5,7; Mimo mesta – 4,1; Kombinovaná – 4,7. CO2 emisie: 109 g/km.
1.2 Puretech 110 S&S – (benzín, 5- alebo 6-stupňová manuálna prevodovka, 110 koní, systém štart&stop), Spotreba paliva v l/100km: Mesto – 6,0; Mimo mesta – 4,2; Kombinovaná – 4,9. CO2 emisie: 110 g/km.
1.2 Puretech 110 6EAT/S&S – (benzín, 6-stupňová automatická prevodovka, 110 koní, systém štart&stop), Spotreba paliva v l/100km: Mesto – 6,5; Mimo mesta – 4,3; Kombinovaná – 5,1. CO2 emisie: 110 g/km.
1.2 Puretech 130 S&S – (benzín, 6-stupňová manuálna prevodovka, 130 koní, systém štart&stop), nešpecifikovaná spotreba paliva
1.5 BlueHDi 100 S&S – (diesel, 6-stupňová manuálna prevodovka, 100 koní), Spotreba paliva v l/100km: Mesto – 4,6; Mimo mesta – 3,2; Kombinovaná – 4,0. CO2 emisie: 97 g/km.
Dôvod výraznej dizajnovej zmeny je jednoduchý. Z modelového radu vypadol tradičný hatchback Citroen C4 a naopak v oblasti crossoverov pribudol C3 Aircross. Výrobca teda prehodnotil svoje priority a rozložil kvalitu do všetkých oblastí.
Ak sa pozrieme na nový Citroen C4 Cactus zvonku, z bokov vozidla zmizli dominantné vzduchové kapsuly Airbumb, ktoré nahradili iba maličké kapsulky na spodku dverí. Tie plnia predovšetkým estetickú funkciu.
Robustný Citroen C4 Cactus
Citroen síce hlása prechod z crossoveru na hatchback, ale facelift výraznejšie nezmenil karosériu. Vozidlo zostalo naďalej vysoké až 1 480 mm, predĺžilo sa na 4 170 mm a je široké 1 714 mm. Citroen C4 Cactus zároveň ponúka bohaté možnosti personalizácie, čo je typické najmä v segmente malých SUV. Na výber je viac ako tridsať farebných kombinácií. Deväť odtieňov karosérie dopĺňajú štyri balíčky farebne odlišných detailov.
Vydarený interiér zostal v porovnaní s prvou generáciou takmer rovnaký. Poteší veľa priestoru pre vodiča, ale aj kvalitné materiály, vďaka ktorým nadobudnete pocit luxusu. Atraktívnou novinkou sú pohodlné sedadlá Advanced Comfort. Citroen sa však nevyhol ani malým zakolísaniam. Viacerým šoférom bude určite chýbať otáčkomer a jazdu im môžu znepríjemniť slnečné lúče prenikajúce cez panoramatickú strechu, ktorá nemá tienidlo.
Nový Citroen Cactus už máme u nás v showroome na Panónskej ceste 22 v Petržalke. Príďte si ho vyskúšať:
Tu si môžete aj stiahnuť cenník a objednať skúšobnú jazdu:
Lietajúci koberec
Citroen C4 Cactus zaujal už pri svetovej premiére predstavením tlmičov s progresívnymi hydraulickými dorazmi. V podstate ide o tlmič v tlmiči. Na rozdiel od klasického mechanického dorazu, ktorý absorbuje energiu a vráti ju späť, hydraulický doraz túto energiu ešte absorbuje a rozptýli ju. Výsledkom toho je podľa automobilky jazda ako na lietajúcom koberci.
Podľa prvého testu českého webu Auto.cz fungujú tlmiče vynikajúco najmä na rovných cestách. Prechody cez spomaľovače zvládajú s ľahkosťou a bez akéhokoľvek búchania zadnej nápravy. Ak však Citroen C4 Cactus prejde cez rozbitú cestu alebo ostré nerovnosti, nie je tlmenie až také dokonalé.
Spoľahlivé trojvalce
Citroen C4 Cactus zostal verný dvojici osvedčených motorov. K dispozícii sú trojvalce 1,2 PureTech a 1,6 BlueHDi. Benzínový agregát si môžete vybrať v troch rozličných výkonoch (60 kW, 81 kW a 96 kW). Diesel je dostupný len jeden, a to so silou 73 kW.
Úvodné testy Cactusu priniesli pozitívne zistenie pri pohľade na spotrebu. Benzínový motor s výkonom 96 kW potreboval pri svižnej jazde len šesť litrov na sto kilometrov. Jeho „kolega“ s výkonom 81 kW a automatickou prevodovkou si vyžiadal sedem litrov. V prípade, že jazdíte skôr ekonomicky, môžete sa dostať ešte na nižšie čísla.