Citroen stanovuje spotrebu paliva a tvorbu emisií novou metódou WLTP

Od septembra 2018 bude určovaná spotreba paliva a tvorba emisií všetkých nových osobných a ľahkých nákladných vozidiel prostredníctvom metodiky WLTP (Wolrdwide Harmonized Light Veichles Test Procedure), ktorá nahradí doteraz platnú metódu NEDC. Citroen však využíva WLTP už od vlani.
Čo je to NEDC?
Podľa metodiky starej normy NEDC (New European Driving Cycle) prebiehalo meranie spotreby paliva a emisií v laboratóriu, kde technici s autom simulovali bežnú prevádzku vozidla (zrýchlenie, spomalenie, konštantná jazda, voľnobeh). Podmienky na absolvovanie jednotlivých disciplín však neboli prispôsobené reálnemu používaniu. Automobily v laboratóriu napr. štartovali pri ideálnej teplote a jazdili maximálnou priemernou rýchlosťou 34 km/h s vypnutou klimatizáciou.

Takýto spôsob určovania spotreby paliva viedol k tomu, že najlepšie výsledky dosahovali motory s menším objemom. Malé motory sa rýchlejšie zahrievali a pri nízkej konštantnej rýchlosti vykazovali veľmi dobrú spotrebu a emisie. Výsledky skresľoval aj Stop & Štart systém, ktorý počas dlhého státia vypol motor a znížil spotrebu.
Takýto spôsob určovania spotreby paliva viedol k tomu, že najlepšie výsledky dosahovali motory s menším objemom. Malé motory sa rýchlejšie zahrievali a pri nízkej konštantnej rýchlosti vykazovali veľmi dobrú spotrebu a emisie.
Čo je to WLTP?
Nová norma WLTP má priniesť čo najreálnejší pohľad na spotrebu paliva a tvorbu emisií. Táto metodika zohľadňuje hmotnosť vozidla, úroveň výbavy, ale tiež aj aerodynamiku a valivé odpory. Autá s rovnakým motorom tak môžu v závislosti od výbavy dosahovať rôzne výsledky. Po novom budú vozidlá v laboratóriách štartovať pri nižšej teplote, priemerná rýchlosť sa zvýši zhruba o 10 km/h a čas státia skráti na polovicu. Do úvahy sa bude brať aj vplyv klimatizácie.

Automobily testované podľa WLTP sa nevyhnú ani skutočným cestám, kde budú získavané doplňujúce údaje o spotrebe a emisiách. Jednotlivé vozidlá budú musieť absolvovať minimálne 48 kilometrov dlhú trasu, z toho tretinu v meste, tretinu na okresných cestách a tretinu na diaľnici. Zabezpečeniu identických podmienok pre každé auto bude napomáhať špeciálna meracia jednotka PEMS (Portbale Emission Measurement System).
Naša ponuka: Objednajte sa do servisu a nechajte si dezinfikovať klimatizáciu už za 20 €
Žiadna novinka pre Citroen
Francúzska automobilka začala s produkciou vozidiel schválených podľa procedúry WLTP už pred rokom a postupne vybavuje všetky svoje vyrábané modely novými verziami motorov, ktoré spĺňajú emisnú normu EURO 6.2. Citroen v piatich etapách znižuje záťaž na životné prostredie a v roku 2022 budú jeho vozidlá vyhovovať emisným normám bez akýchkoľvek úľav.
Tip: Chcete auto na lízing? Pozrite si výšku mesačných splátok pri jednotlivých modeloch Citroen