Nový Citroën Jumpy Combi: Deväťmiestna aj elektrická dodávka
Citroën Jumpy nie je iba dodávka na prevoz materiálu. Nová generácia Citroën Jumpy Combi poslúži na presun až deviatich pasažierov a ponúkne komfort aj na dlhých cestách. V rámci elektrifikácie modelového portfólia nechýba v ponuke ani elektrická verzia Citroën ë-Jumpy Combi.
Citroën Jumpy Combi je neprehliadnuteľný vďaka robustnému a výraznému dizajnu, čo platí pre vozidlá so spaľovacími motormi aj elektromotormi. Elektrické dodávky majú viacero špeciálnych prvkov – monogram ë-Jumpy na zadnej časti karosérie, nabíjací konektor na ľavom prednom blatníku, prístrojovú dosku s farebnou schémou prispôsobenou elektrickému pohonu, nový volič automatickej prevodovky ë -Toggle alebo špeciálnu grafiku zobrazujúcu dostupné nabíjačky na základe dojazdu.
Nový Citroën Jumpy Combi sa predáva v dvoch dĺžkach (L2 – 4981 mm a L3 – 5 331 mm) a s dieslovým motorom 2.0 BlueHDi (8-stupňová automatická prevodovka, výkon 180 koní, kombinovaná spotreba 7,3 l/100 km). Kratšia verzia L2 ponúka batožinový priestor s objemom 603 litrov, L3 disponuje priestorom až 989 litrov.
V prípade ë-Jumpy Combi sú k dispozícii štyri možnosti. Elektrickú dodávku si viete nakonfigurovať v oboch dĺžkach s 50 kWh batériou, a taktiež v oboch dĺžkach so 75 kWh batériou. Cenovka Jumpy Combi sa začína na úrovni 35 590 €, pri ë-Jumpy Combi je to 45 590 €.
Citroën Jumpy Combi s dojazdom až 330 kilometrov
Elektrický Citroën Jumpy Combi dosahuje výkon 136 koní/100 kW s krútiacim momentom 260 Nm. So silnejšou 75 kWh batériou prejde na jedno nabitie až 330 kilometrov, so slabšou 50 kWh batériou do 230 kilometrov. Úroveň dojazdu ovplyvňuje aj nastavenie jazdného režimu. Režim Eco (60 kW/82 k, 190 Nm) maximalizuje dojazd. Normal (80 kW/109 k, 210 Nm) je ideálny pre každodenné využitie. Power ponúka maximálny výkon (100 kW/136 k, 260 Nm).
Všetky varianty modelu Citroën ë-Jumpy Combi sú pre slovenský trh vybavené trojfázovou nabíjačkou s výkonom 11 kW, ktorá umožňuje rýchle a jednoduché nabíjanie.
Dojazd si môžete predĺžiť aj vďaka nastaveniu brzdenia. Štandardný režim je pocitovo blízky brzdeniu v autách so spaľovacím motorom. Rozšírený režim umožňuje intenzívnejšie spomaľovanie po uvoľnení plynového pedálu. Vďaka tomu stačí používať na ovládanie vozidla jeden pedál a energia získaná pri brzdení a spomaľovaní sa premení na elektrickú energiu. Následne sa uloží do batérií, čím sa zvýši dojazd.
Možnosti nabíjania
▪ Zo štandardnej zásuvky (8 A) – plné nabitie trvá 31 hodín (50 kWh batéria) alebo 47 hodín (75 kWh batéria).
▪ Zo zosilnenej zásuvky (14 A) Green Up™ Legrand® s dodávaným nabíjacím káblom – plné nabitie trvá 15 h (50 kWh batéria) alebo 23 h (75 kWh batéria).
▪ Cez 7,4 kW WALL BOX – plné nabitie s jednofázovou palubnou nabíjačkou (7,4 kW) trvá 7:30 h (50 kWh batéria) alebo 11:20 h (75 kWh batéria).
▪ Cez 11 kW WALL BOX – plné nabitie trvá 5 h (50 kWh batéria) alebo 7:30 h (75 kWh batéria) s trojfázovou palubnou nabíjačkou (11 kW).
▪ Z verejnej nabíjacej stanice – teplotný manažment batérie umožňuje využívanie 100 kW DC nabíjačiek. To znamená, že nabitie na 80 % trvá 30 minút (50 kWh batéria) alebo 45 minút (75 kWh batéria).
Na batériu sa vzťahuje garancia 8 rokov alebo 160 000 km na zachovanie minimálne 70% jej kapacity.