Citroën C5 Aircross čoskoro dorazí aj k nám

V čase, keď SUV lámu rekordy v predajnosti je celkom pochopiteľné, že automobilky vsádzajú práve na tento segment. Nie je tomu inak ani v koncerne PSA, kde popri Peugeote pretvára svoju ponuku aj Citroën a to v podobe Citroën C5 Aircross.
Čas SUV je priestor pre Citroën C5
V Číne na autosalóne v Šanghaji predstavil svoj najnovší prírastok Citroën C5 Aircross. S bývalou a veľmi vydarenou „cépäťkou“ nemá už nič spoločné a hlavne nemá pneumatické pruženie, čo dlhé roky robilo Citroën Citroënom. Darmo, drahá výroba sa podpísala aj pod túto pozitívnu vlastnosť vozidiel a mäkké až uspávajúce pruženie nahradila iná technika. Výrobca sľubuje, že bude rovnako príjemná, len o niečo lacnejšia. Progerssive Hydraulic Cushions je nový systém, na ktorý automobilka vlastní dvadsať celosvetových patentov. Uvidíme, ako sa táto nová technológia podvozkovej časti osvedčí v praxi. Do Európy auto zavíta o rok.
Koncernový brat
Nedávno predstavený Aircross sa nápadne ponáša na menšie modely značky C4 Cactus, ale aj ešte menšia C3. Rozmery auta sú veľmi podobné koncernovému bratovi Peugeotu 3008, ktorý s úspechom láme rekordy v predajnosti.
Nový Citroën C5 Aircross by rád nadviazal na tento úspech. A treba povedať, že na to bude mať. Nový crossover bude vysoký 1,67, široký, 1,84 a dlhý 4,49 metra. Zatiaľ čo viaceré prvky bude mať zhodné s bratom, exteriér bude celkom iný – „citroeňácky“. Nebudú chýbať ochranné prvky karosérie Airbumps, ktoré sa prvýkrát objavili v Cactuse. Budú mať však iný tvar. Novinkou budú svetlá vo výbave LED vpredu i vzadu. Čierne lakované stĺpiky vytvárajú dojem ľahkosti a výrazné budú aj samotné kolesá. V ponuke sa majú objaviť kolesá vo veľkosti od 17 do maximálne 20 palcov. Väčšie experimenty sa nebudú robiť.
Strohejší interiér
Na rozdiel od prepracovaného dizajnu auta bude interiér o niečo jednoduchší. Treba však povedať, že do začiatku predaja v Európe uplynie niekoľko mesiacov a je celkom ľahko možné, že sa ešte doladia niektoré úpravy a vylepšenia. V interiéri síce nebudú chýbať niektoré komfortné prvky ale ani prvky, ktoré už poznáme zo spomínaného Peugeotu 3008. Analógové ukazovatele na prístrojovej doske zmizli a nahradia ich údaje na veľkom displeji.
Motorová ponuka
V Číne, kde bolo auto predstavené, budú pod kapotou benzínové motory s výkonmi 165 a dvesto koní. Vrcholom ponuky bude hybridný motor s kapacitou 300 koní. Kombinácia spaľovacieho motora a elektromotorov robí z auta štvorkolku. Na jedno nabitie z elektrickej siete prejde 60 kilometrov. Ale podobne ako v prípade interiéru aj v ponuke motorov dôjde k zmenám. Zatiaľ výrobca neuvádza dieselové agregáty – ani tie však s najväčšou pravdepodobnosťou nebudú chýbať. Necháme sa prekvapiť – určite príjemne!
Zdroj foto: http://www.goauto.com.au