Citroën C4 Picasso – rodinný expert na cesty
Veľkopriestorové rodinné modely ako Citroën C4 Picasso sú momentálne mierne v tieni vozidiel kategórie SUV, no stále majú svojich prívržencov. A rozhodne ich nie je málo.
Citroën C4 Picasso vylepšený pre rodinu
Druhú generáciu francúzskeho modelu Citroën C4 Picasso si od roku 2013 do konca minulého roka kúpilo viac ako 300 000 zákazníkov. Aktuálne je na rade nová faceliftovaná verzia, aby nadviazala a samozrejme, aj predbehla pôvodný úspešný model. Vysoká karoséria, priestrannosť interiéru a automatická prevodovka posunuli tento model zase krok vpred.
Vysoká karoséria – záruka komfortu
Vlaňajší facelift zachoval pôvodné rozmery, usporiadanie svetiel, no úplne zmenil predný nárazník a pribudol ďalší otvor krytu chladiča. Ten je spojený s ozdobným lemom hmlových svetiel, čo auto opticky rozširuje. Zmenou prešli vzadu združené svetlá a nové sú tvarované disky kolies. Pribudli aj nové farebné odtiene karosérie. Auto zostalo mohutné – spĺňa jednu z najväčších predností vozidiel SUV, a to je komfortné a najmä pohodlné nastupovanie do vysokej karosérie. Táto prednosť je podľa prieskumov rozhodujúcejšia než priestranný interiér. Ten však stojí za to.
Interiér ako v obývačke
V interiéri pribudlo niekoľko zaujímavých detailov – napríklad držiak na dverách. Ide o detail, ale zato dizajnový. Celý interiér pôsobí futuristicky, ako sme si u tohto francúzskeho výrobcu zvykli. Priestrannosť interiéru je najsilnejšou stránkou vozidla. Zmestí a v pohodlí sa v ňom odvezie päť – aj mimoriadne vysokých – dospelých pasažierov. Napomáhajú tomu posúvateľné sedadlá v oboch radoch. Auto je ako šité pre rodiny, ktoré často absolvujú dlhšie cesty.
Elektronická výbava
Vozidlo má vylepšenú navigáciu, asistenta sledovania tzv. mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, čítanie dopravných značiek, varovanie pred vodičovou zníženou pozornosťou a systém samočinného brzdenia pred prekážkou. Sú to asistenčné systémy známe nielen u tohto výrobcu, fungujú však dokonale. Už v základnej výbave sú systémy v podobe automatických otváraní piatych dverí a podobne.
Motory sú na výber štyri a najlepší z nich sa nám zdal byť klasický dieselový štvorvalec s objemom 1,6 litra a vynikajúcou automatickou prevodovkou. Dosiahli sme spotrebu 5,9 litra v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EAT 6. Mimoriadne vítame, že výrobca zaradil do ponuky klasickú automatickú prevodovku, pretože tie robotizované z minulých rokov až tak za veľa nestáli..